De la nevoi în piață la produse tech: Innovation Labs 2024 (partea I)

Programul Innovation Labs aniversează 12 ani de activitate anul acesta, dintre care 9 avându-mă pe mine în diverse roluri, și pe Ana-Maria Spătaru care serbează anul acesta 6 ani în Innovation Labs. În decursul acestor ani, programul a evoluat constant, adaptându-se pe baza experiențelor acumulate, iar ediția actuală continuă această tradiție de inovare și adaptare.

Demarăm cu un program de învățământ nou, care va fi testat inițial în centrul Innovation Labs din București. În plus, am încheiat un parteneriat strategic cu Early Game Ventures, oferind echipelor participante șansa de a obține o investiție de 500.000 € în urma prezentării lor de la Demo Day. Totodată, ne dedicăm intensificării colaborării cu mediul de afaceri.

Colaborarea între businessuri și ecosistemul tech s-a materializat sub forma unor workshopuri (,,ideation sessions”), alături de parteneri ai programului, respectiv EVIDEN, NXP Semiconductors și, mai nou, Carrefour România.

Pe scurt, conceptul de ideation session se referă la un workshop în care reprezentanți ai mediului de afaceri, cei care au informațiile despre nevoile din piață, se întâlnesc cu reprezentanți ai zonei de inovare (adică eu și Ana), care au acces la persoane care pot crea soluții la aceste nevoi.

Astfel, facem să se întâlnească cererea și oferta. 

În cadrul acestor ședințe de ideație generăm idei de produse B2B și B2C alături de partenerii corporate Innovation Labs, lucrând îndeaproape cu diverse persoane, de la IT la vânzări și management. Cu acești parteneri avem o relație frumoasă și de durată, fiind companii care trimit în fiecare an mentori și jurați în program, și apreciem faptul că au investit timp și resurse umane pentru a face aceste sesiuni de ideație alături de noi.

Este una dintre prioritățile noastre să avem o punte de comunicare care să conecteze Innovation Labs cu obiectivele partenerilor, pentru ca aceștia să aibă un randament al investiției (,,ROI”) al implicării lor în program, iar noi să rămânem ancorați la cerințele pieței. 

Ultima mare companie cu care vom întreprinde acest demers este Carrefour România. Abordarea noastră în cadrul acestei colaborări introduce un concept inovator, care va fi integrat în procesul nostru de generare de idei la Innovation Labs, începând de anul viitor, pentru partenerii interesați de această abordare. Acest concept nou a fost dezvoltat după ce am efectuat o cercetare amănunțită asupra celor mai inovatoare startup-uri din sectorul retail tech din ultimii cinci ani. Analiza a identificat 40 de startup-uri care îndeplineau criteriile noastre, ajutându-ne să detectăm tendințele actuale și să elaborăm un framework pentru adoptarea noilor tehnologii.

Ne îndreptăm cu încredere către viitorul Innovation Labs, marcând astfel un capitol semnificativ în istoria noastră de 12 ani de susținere a inovației și a colaborării. Suntem bucuroși să împărtășim rezultatele eforturilor noastre comune, atât ale Innovation Labs și partenerilor noștri corporate, cât și ale echipelor participante în program.

Colega mea, Ana-Maria Spătaru, va prezenta în articolul următor desfășurarea etapei de după ideation sessions, în cadrul noului program de învățământ Innovation Labs 2024.

Flavia Husar – Co-founder & Chief Innovation Officer la Innovation Labs

https://www.innovationlabs.ro

Flavia Husar și-a început cariera ca dezvoltator front-end în 2013 și a trecut la un rol de design UX și UI în 2017. În 2018, a devenit Manager de Echipă pentru un grup de 7 persoane, extinzându-l ulterior la 50 de specialiști în produse, design și dezvoltare în România în 2023. Exploatând această experiență, s-a alăturat recent startup-ului românesc FlowX.AI ca Product Owner, contribuind acum la dezvoltarea unuia dintre cele mai promițătoare produse pentru modernizarea aplicațiilor enterprise AI. Din 2014, Flavia este implicată în Innovation Labs, un cunoscut pre-accelerator pentru startup-uri tech din România, unde acum este co-fondator și mentor.