Explozia marketingului online și digitalizarea au schimbat complet mediul de business. Afacerile aderă la platforme de e-commerce, deoarece acestea le oferă reach mai mare și căi mai rapide de creștere.
În ultimii 5 ani, numărul magazinelor online a crescut cu aproximativ 40%, ceea ce înseamnă că provocarea în această industrie a devenit să ținem la distanță amenințările cibernetice care pândesc la orice colț al spațiului digital.
Securitatea cibernetică în e-commerce are ca scop protejarea integrității, autenticității și fiabilității afacerilor.
Iată care sunt principalele amenințări ale magazinelor online:
● Phishing – acesta este un tip de manipulare socială folosită de infractorii cibernetici pentru a-și păcăli victimele. Aceștia folosesc e-mailuri, mesaje text și, în unele cazuri, apeluri telefonice pentru a obține informații private precum numere de cont, parole, sau chiar bani.
● Malware și Ransomware – aceasta este o amenințare de proporții mari care poate provoca pierderi semnificative pentru afaceri. Malware-ul și ransomware-ul vă pot bloca datele și chiar sistemele. Se prezintă adesea sub forma unui software utilizat pentru obținerea accesului la sisteme sau date și pentru a perturba sau deteriora întreaga rețea sau sistem.
● Atacurile SQL Injection – când magazinele online folosesc o bază de date SQL pentru a stoca informațiile, sunt expuse riscului de a fi „injectate” cu interogări malițioase. Astfel de acțiuni pot oferi acces la datele tale atacatorilor, care le pot fura și chiar manipula.
● Scriptarea între site-uri (XSS) – acesta este un alt atac major care poate duce la pierderea informațiilor critice nu numai ale afacerii, dar și ale clienților care utilizează site-ul, cum ar fi cumpărătorii, expunând în cele din urmă clienții la încercări de malware și phishing.
Iată ce putem face pentru a ne proteja împotriva acestor amenințări:
● Efectuați copii de siguranță ale datelor;
● Treceți la HTTPS;
● Actualizați regulat site-ului;
● Implementați factori de autentificare suplimentari;
● Utilizați parole puternice și unice;
● Revizuiți periodic modulele și integrările cu terți.
Apelarea la platforme de e-commerce în detrimentul construirii propriului site e-commerce poate aduce cu sine o anumită siguranță că ești protejat de aceste riscuri. Majoritatea companiilor care oferă astfel de servicii SaaS investesc mult în securitate și reprezintă o extra garanție că site-ul tău este protejat pentru astfel de atacuri. Trebuie doar să te asiguri că aceste lucruri sunt puse la punct și să îți pui aceste întrebări înainte de a contracta astfel de servicii online.
La Shopoteque, acordăm o importanță deosebită securității site-urilor e-commerce pe care le dezvoltăm. Suntem dedicați să asigurăm cele mai solide protocoale de securitate și să oferim monitorizare continuă pentru toate site-urile pe care le gestionăm.
Raluca Messai – Brand Strategist
https://shopoteque.ro